Pieter van der Meer

Pieter van der Meer is werkzaam als redacteur voor diverse (vak)media van Arko Sports Media. Als Hoofdredacteur van Sport & Strategie Online schrijft hij onder andere veel over sportbeleid, sportonderzoek en innovatie en alle ontwikkelingen in de sport- en beweegsector.

Door Pieter van der Meer

Buitengame Moon Trees laat gamers in een bos rennen en klimmen

Pokémon Go bracht een nieuwe doelgroep aan het bewegen. Toen die rage voorbij was, bleven nieuwe buitengames echter uit. De kinderen die buiten op Pokémon aan het jagen waren, zaten vervolgens weer binnen computerspelletjes te spelen. Om kinderen weer buiten te laten bewegen ontwikkelde Springlab een nieuw concept: Moon Trees. Bij dit spel wordt gametechnologie gebruikt in een bos als decor. Het eerste Moon Trees spel werd in Klimbos Apeldoorn geopend.

Berend Rubingh: "Het vraagt te verenigen om verenigingen te helpen"

Drie dagen nadat de inkt van de handtekeningen onder het eerste Nationale Sportakkoord was opgedroogd, werden tijdens de Werkconferentie 'de Kracht van Verenigen' de eerste stappen gezet in het uitwerken van de ambities voor sportverenigingen.

Nevobo brengt gezondere sportkantine naar breed publiek tijdens Volley 2018

Gezondere voeding krijgt steeds meer aandacht in sportkantines. Toch zien veel bonden nog een uitdaging in het inspireren van verenigingen op dit thema. Volleybalbond Nevobo werkt daarom samen met Team:Fit, dat sportclubs via persoonlijke coaches helpt een gezonder aanbod toe te voegen in de sportkantine. Om meer clubs te enthousiasmeren voor een gezondere kantine, draagt de Nevobo het belang van een gezondere keuze overal uit: bij de personeelsdag, bij nationale toernooien en tijdens het grotere Volley 2018 deze zomer.

"Maak investeren in sport aantrekkelijker voor het bedrijfsleven"

Het sportakkoord, dat morgen wordt getekend, blaakt van de ambitie om Nederland sportiever te maken. Maar de rol van het bedrijfsleven daarin is nog onduidelijk. Sport & Strategie neemt daarom in een serie interviews met ondernemers en andere experts een voorschot op de kansen voor het bedrijfsleven. In aflevering 1 Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double. Hij ziet het sportakkoord als een kans om sport als 'maatschappelijk verantwoord ondernemen' te verankeren.