Vakblad

Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse en Vlaamse (top)sport.

Nu in het vakblad

In het nieuwste nummer van Sport & Strategie (editie 2-2025) staan de volgende onderwerpen:

  • Interview met Pieke de Zwart, algemeen directeur Atletiekunie: “Atletiek is een volkssport geworden”
  • Waarom de keuze viel op Kirsty Coventry. Een reconstructie
  • Nieuwe voorzitter, nieuwe kansen. Wachten op een Nederlands IOC-lid
  • Boris van der Vorst (World Boxing) over olympische erkenning
  • Tien jaar Sportinnovator: bredere onderzoeksconsortia helpen sportpraktijk en -beleid vooruit
  • Huub Stammes (MasterSport Nederland): “Mastersporters vormen een enorme groeimarkt”
  • Wetenschap & Onderzoek: Waar je woont bepaalt hoeveel financiële steun je krijgt voor sport en zwemles.
  • Sport & Society: Zo kan het ook! Leren van vijftien succesprincipes
    in het openbaar bestuur
  • Sport & Society: Draai de norm eens om. Sporten en bewegen zoals in Overvecht .
  • The American Way: de Barkeley Marathons
  • Sporten die komen en gaan op de Olympische Spelen: touwtrekken
  • Columns van: Marjan Olfers, Wim Lagae, Jeroen Scheerder, Robin Rauws en Bert Wagendorp

Sport & Strategie Vlaanderen

  • Soudal Open zet golf in Vlaanderen internationaal op de kaart
  • Onderzoek: bestuursorganen Vlaamse sportfederaties blijven mannenbastions


Sport & Corona special 2020

In mei 2020, vlak na het uitbreken van de coronacrisis, verscheen een special van Sport & Strategie rond de gevolgen van corona voor de sport. Dit dubbeldikke vakblad verscheen uiteraard op papier maar werd daarnaast voor de hele sportsector eenmalig als gratis e-zine verspreid.

Over het vakblad

Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein.
Golazo Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.

Doelgroep

Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse (top)sport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.

Hoofdredactie:
Eindredactie:
ISSN:
Verschijning:
Prijs abonnement:
Frans Oosterwijk
Janeke de Zeeuw
1875-2357
6 edities per jaar
€ 292,50 incl. btw