Vakblad

Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport.

Nu in het vakblad

In het nieuwste nummer van Sport & Strategie (editie 5-2022) staan de volgende onderwerpen:

  • Interview met Tammy Parlour over hoe de Women's Sport Trust vrouwelijke sporters stem en focus geeft
  • IOC-lid Pierre-Olivier Beckers-Vieujant over de Spelen van Parijs 2024
  • Cultuurhistoricus Léon Hanssen: "Is voetbal nog spel?"
  • KNLTB: van monopolist naar verbinder
  • GiveMe5 strijdt voor beweging tijdens de vmbo-schooldag
  • Lessen uit vijftien jaar buurtsportcoach
  • The American Way: LIV Golf brengt Amerikaanse golfwereld in rep en roer
  • Columns van: Ineke Donkervoort, Frank van Eekeren, Lisanne Balk en Bert Wagendorp

Sport & Corona special

Het mei-juni nummer van Sport & Strategie was een speciaal nummer dat geheel in het teken staat van de gevolgen van de coronacrisis voor de sport. Dit dubbeldikke vakblad verscheen uiteraard op papier maar werd daarnaast voor de hele sportsector eenmalig als gratis e-zine verspreid.

Over het vakblad

Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein.
Arko Sports Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.

Doelgroep

Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.

Hoofdredactie:
Eindredactie:
ISSN:
Verschijning:
Prijs abonnement:
Frans Oosterwijk
Janeke de Zeeuw
1875-2357
6 edities per jaar
€ 262,50 incl. btw