Vakblad

Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport.

Nu in het vakblad

Het mei-juni nummer van Sport & Strategie is een speciaal nummer dat geheel in het teken staat van de gevolgen van de coronacrisis voor de sport. Dit dubbeldikke vakblad verschijnt uiteraard op papier maar wordt daarnaast voor de hele sportsector eenmalig als gratis e-zine verspreid. In de editie 2/3-2020 van het vakblad Sport & Strategie staan de volgende onderwerpen:

  • Sporteconoom Trudo Dejonghe over de sportindustrie 2.0 na corona
  • Debat over leiderschap en crisismanagement in tijden van corona
  • Wordt het Tokio of Nokio 2021?
  • Een rondje langs de voetbalvelden met Adriaan Visser (PEC Zwolle) en Jan-Dirk van der Zee (Directeur Amateurvoetbal KNVB)
  • Wim Lagae (KU Leuven) en Richard Plugge over de toekomst van de wielersport
  • Hoe fit is de fitnessbranche?
  • Michel van Grunsven (Triple Double) en Patrick Wouters van den Oudeweijer over de harde klappen voor sportmarketingbureaus en evenementenorganisatoren
  • Fondsen en foundations: "We kijken niet naar wat er niet kan, maar vooral naar wat er wel kan"
  • Lokale Sportakkoorden: in de kiem gesmoord of redder van de sport na corona?
  • Interview Ellis van der Weerden (Team Sportservice)
  • Columns van Bert Wagendorp, Marjan Olfers, Ineke Donkervoort, Frank van Eekeren en Wikke van Stam

Over het vakblad

Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein.
Arko Sports Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.

Doelgroep

Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.

Hoofdredactie:
Eindredactie:
ISSN:
Verschijning:
Prijs abonnement:
Frans Oosterwijk
Janeke de Zeeuw
1875-2357
6 edities per jaar
€ 246,45 incl. btw