Vakblad

Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse (top)sport.

Nu in het vakblad

In het nieuwste nummer van Sport & Strategie (editie 4-2024) staan de volgende onderwerpen:

  • Interview met Robert Eenhoorn bij zijn vertrek als AZ-directeur
  • Terugblik Olympische Spelen Parijs 2024 door John Volkers & Hans Vandeweghe
  • Moet het focusbeleid van NOC*NSF op de schop?
  • Op weg naar duurzame sportkleding
  • SPORTNEXT: de scheids als sandwichbord
  • Steden zonder Spelen: Brussel drie keer versmaad door IOC
  • Waar de olympische vlam eens heeft gebrand.... Amsterdam grijpt twee keer mis
  • The American Way: Unbound is het gala-evenement van gravelracen
  • Boplan levert innovatieve oplossingen om wielerparcoursen te beveiligen
  • Hoe zetten gemeenten sport en beweging in voor GALA?
  • Columns van: Marjan Olfers, Suzan Nouwens (Mulier Instituut), Wim Lagae en Bert Wagendorp

Sport & Corona special 2020

In mei 2020, vlak na het uitbreken van de coronacrisis, verscheen een special van Sport & Strategie rond de gevolgen van corona voor de sport. Dit dubbeldikke vakblad verscheen uiteraard op papier maar werd daarnaast voor de hele sportsector eenmalig als gratis e-zine verspreid.

Over het vakblad

Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein.
Golazo Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.

Doelgroep

Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse (top)sport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.

Hoofdredactie:
Eindredactie:
ISSN:
Verschijning:
Prijs abonnement:
Frans Oosterwijk
Janeke de Zeeuw
1875-2357
6 edities per jaar
€ 292,50 incl. btw