Vakblad

Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport.

Nu in het vakblad

In het augustus nummer van Sport & Strategie (editie 6-2020) staan de volgende onderwerpen:

  • Interview met Frank van den Wall Bake, de nestor van de Nederlandse sportmarketing, met zijn 10 tips voor sportorganisaties om sterk te staan na corona.
  • Stemhulp: wie vindt wat over sport en bewegen?
  • Interview met Cors Westerdijk, voorzitter Expertisecentrum Voortgezet Onderwijs & Topsport.
  • Reconstructie: hoe de schaatsbubbel in Thialf tot stand kwam
  • Rene Wijlens (Cluster Sport & Technology) over het Vitality Living Lab Project
  • Schoenen maken de man: de drie tenoren van het wereldvoetbal (Messi, Ronaldo en Neymar) spelen voor het eerst op verschillende schoenenmerken
  • Voetballen in de geschiedenisles
  • Columns van: Ineke Donkervoort, Frank van Eekeren, Resie Hoeijmakers en Bert Wagendorp

Sport & Corona special

Het mei-juni nummer van Sport & Strategie was een speciaal nummer dat geheel in het teken staat van de gevolgen van de coronacrisis voor de sport. Dit dubbeldikke vakblad verscheen uiteraard op papier maar werd daarnaast voor de hele sportsector eenmalig als gratis e-zine verspreid.

Over het vakblad

Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein.
Arko Sports Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.

Doelgroep

Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.

Hoofdredactie:
Eindredactie:
ISSN:
Verschijning:
Prijs abonnement:
Frans Oosterwijk
Janeke de Zeeuw
1875-2357
6 edities per jaar
€ 246,45 incl. btw