Door Redactie

De Sportpeiling: hoe populair was het WK vrouwenvoetbal in Nederland?

Marktonderzoeksbureau Markteffect duikt voor Sport & Strategie en SPORTNEXT regelmatig de sportmarkt in voor een peiling. In de rubriek De Sportpeiling presenteren we de resultaten van dit mini-onderzoek. Voor de tweede aflevering vroeg Markteffect een panel naar hun mening over het WK Vrouwenvoetbal.

De fascinerende geschiedenis van de olympische gouden medailles

De Olympische Spelen zijn een wereldwijd fenomeen dat atleten van over de hele wereld samenbrengt om te strijden op het hoogste sportieve niveau. Eén van de meest begeerde prijzen tijdens dit evenement is de gouden medaille. In dit artikel duiken we in de fascinerende geschiedenis van de olympische gouden medailles en hoe deze prestigieuze prijzen door de jaren heen zijn geëvolueerd.

Nieuwe vacatures in de sport bij: Atletiekunie, POS en ISR

Wie op zoek is naar een (nieuwe) baan in de sport of een openstaande vacature heeft, kan terecht op werkenindesport.nl. Het HR platform biedt naast vacatures een bundeling van informatie over werk en werkgeverschap in de sport. Wekelijks worden er op Sport & Strategie drie interessante vacatures uitgelicht.

De parasport zet tijdens EPC in op het bereiken van nieuwe generaties via de metaverse

Op dit moment zijn de European Para Championships (EPC2023) in volle gang. Hiervoor lanceerde creatief sportmarketingbureau TDE in samenwerking met het topsportevenement de Paraverse: een interactieve metaverse binnen Roblox, een met name onder jongeren geliefd platform, en staat volledig in het teken van de European Para Championships die van 8 tot 20 augustus plaatsvinden in Rotterdam Ahoy.

TU Delft brengt WK-zeilen naar publiek op de kant met belevingsapp

Deze week wordt in Scheveningen het WK Zeilen georganiseerd. Tot zondag kunnen zeilliefhebbers de verschillende bootklassen in actie zien op de Noordzee. Het probleem bij het volgen van een zeilrace is de afstand tot die echte actie op het water. Dankzij de Sailing+ Experience app, een technologie ontwikkeld door onderzoekers van TU Delft, is een verrekijker niet meer nodig om getuige te zijn van de strategische manoeuvres van de WK-zeilers.

"Ik zou willen dat het EPC een vast onderdeel wordt op de internationale kalender"

Andrew Parsons, voorzitter van het Internationaal Paralympisch Comité, is erg enthousiast over de eerste editie van de European Para Championships in Rotterdam. Het evenement begon op 8 augustus en duurt tot 20 augustus. “Het is gewoon verbazingwekkend op welk niveau dit evenement al staat. Het niveau van de dienstverlening aan de atleten, de infrastructuur en het niveau van de wedstrijden; het is allemaal erg goed." Parsons gelooft sterk dat voortzetting van dit Nederlandse initiatief belangrijk kan zijn voor de internationale paralympische sport.

TikTok wordt Media Partner van de European Para Championships 2023

Entertainmentplatform TikTok heeft zich als Media Partner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

Nederlandse Loterij Official Partner European Para Championships 2023

Nederlandse Loterij, de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland, wordt Official Partner van de European Para Championships (EPC). De eerste editie van het multisport-evenement vindt plaats van 8 tot 20 augustus in Rotterdam. Atleten in tien verschillende parasporten strijden dan om de Europese titels.

De Sportpeiling: zijn sportsponsors genoeg maatschappelijk betrokken?

Marktonderzoeksbureau Markteffect duikt voor Sport & Strategie en SPORTNEXT regelmatig de sportmarkt in voor een peiling. In de rubriek De Sportpeiling presenteren we de resultaten van dit mini-onderzoek. Voor de eerste aflevering vroeg Markteffect een panel naar hun mening over de maatschappelijke betrokkenheid van sponsors in de sport.

Arko Sports Media nieuwe partner van sportinfrastructuur.nl

Om sportaccommodaties in Nederland in topvorm te krijgen en te houden participeert Arko Sports Media in sportinfrastructuur.nl, het platform voor iedereen die aan de slag wil met de realisatie, exploitatie en renovatie van veilige en duurzame sportaccommodaties. Arko Sports Media vervult haar rol naast initiatiefnemers NOC*NSF, Vereniging Sport en Gemeenten en de Branchevereniging Sport en Cultuurtechniek. De partijen gaan nauw samenwerken om het platform bekender en zichtbaarder te maken en meer relevante informatie te bieden.

Hoe een Noorse startup voor de veiligheid in de Tour de France zorgt

Sinds de dood van de Zwitserse wielrenner Gino Mäder in de Ronde van Zwitserland twee weken geleden wordt het debat over ernstige valpartijen in het wielrennen weer volop gevoerd. Het wielrennen moet veiliger, daar is de wielerwereld inmiddels eensgezind over. Wielerploegen, renners, organisatoren en de UCI hebben elkaar gevonden in het project SafeR, dat vlak voor de Tourstart in Bilbao werd gepresenteerd. SafeR wil het aantal zware valpartijen in de toekomst verlagen. Innovaties gaan daar ongetwijfeld ook een grote rol bij spelen. Dat is nu al op de gevaarlijkste plaatsen in de Tour de France te zien in de vorm van de mobiele LED-schermen Safe Cycling. Evenementenorganisator Golazo investeerde vorig jaar al in deze Noorse startup.

Nieuwe vacatures bij SBN, Team Sportservice en NSkiV

Wie op zoek is naar een (nieuwe) baan in de sport of een openstaande vacature heeft, kan terecht op werkenindesport.nl. Het HR platform biedt naast vacatures een bundeling van informatie over werk en werkgeverschap in de sport. Wekelijks worden er op Sport & Strategie drie interessante vacatures uitgelicht.

Ocean Outdoor mediapartner van de European Para Championships

Ocean Outdoor Nederland wordt mediapartner van de European Para Championships. Ocean Outdoor, marktleider in (Digital) Out-of-Home (DOOH), zal met behulp van hun digitale schermen een breed en divers publiek kennis laten maken met parasporten. Dit partnerschap biedt een unieke kans om de European Para Championships te delen met een groot publiek in en rondom Rotterdam.

Nieuwe vacatures in de sport bij: NOC*NSF, KNVB en SSNB

Wie op zoek is naar een (nieuwe) baan in de sport of een openstaande vacature heeft, kan terecht op werkenindesport.nl. Het HR platform biedt naast vacatures een bundeling van informatie over werk en werkgeverschap in de sport. Wekelijks worden er op Sport & Strategie drie interessante vacatures uitgelicht.

Wandelbond brengt kinderen in beweging met Kleuter4Daagse

Na het succes van de landelijke Peuter4daagse vorig jaar, faciliteert Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) sinds dit jaar de landelijke Kleuter4daagse. Met dit wandelfeest voor kinderen uit groep 1 en 2 ervaren de kleuters hoe leuk het is om vier dagen te wandelen en een medaille te verdienen. De Kleuter4daagse wordt georganiseerd door basisscholen en vindt plaats onder schooltijd. De Kleuter4daagse kan het hele jaar georganiseerd worden, waarbij de KWBN de Week voor de Gezonde Jeugd (12 t/m 17 juni) en de Nationale Sportweek (15 t/m 24 september) als mooie aanleiding aangeeft aan scholen.