Op dinsdag 17 juni 2025 staat SugarFactory in Halfweg in het teken van de beste sponsorcases van het afgelopen jaar. Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen worden de meest impactvolle samenwerkingen in het zonnetje gezet. Met als thema 'de sweet spot' draait de avond om het punt waar strategie, creativiteit en uitvoering perfect samenkomen – het fundament van succesvolle sponsoring.
Sponsoring is meer dan een logo op een doek of een naam in een campagne. Het is een verhaal dat alleen kan ontstaan wanneer de juiste krachten samenkomen. Wanneer merken, partners en creatieve teams elkaar vinden in een gedeelde visie. Met de uitreiking van de SponsorRingen tijdens de Awardshow worden de samenwerkingen die in 2024 écht het verschil maakten geeerd. De sponsorverhalen die bedacht én gevoeld werden. Die impact creëerden omdat drie partijen samen scherp stelden op één doel.
Dat is dan ook het thema van de Awardshow op dinsdag 17 juni. Drie partijen die elkaar versterken en één scherp middelpunt. Zoals een lens die scherpstelt, vloeien creativiteit, strategie en uitvoering samen in de ultieme focus: de sweet spot. Dáár waar een idee tot leven komt. Dáár waar impact wordt gemaakt. De awardshow draait om de beste sponsorverhalen die dat ene perfecte punt gevonden hebben en waar samenwerking leidt tot succes. Juist deze cases zijn een inspiratie voor het vakgebied!
De SponsorRingen zijn inmiddels een begrip in het vakgebied . Niet alleen vanwege de prestigieuze prijzen, maar vooral door de cases die ze vertegenwoordigen. Verhalen waarin merken, rechtenhouders en creatieve teams elkaar vinden in de ultieme samenwerking. De winnende cases zijn volgens de organisatie "hét bewijs van wat er mogelijk is als partijen perfect op elkaar zijn afgestemd". Het gaat om projecten waarin de verschillende disciplines naadloos op elkaar aansluiten en de impact voelbaar is voor zowel doelgroep als samenleving.
Bezoekers van de awardshow kunnen een compleet programma verwachten dat zowel inhoudelijk als feestelijk is. Ruim 300 sponsoringprofessionals uit media, cultuur, maatschappij, entertainment en sport komen samen om te netwerken, kennis te delen en natuurlijk de winnaars te vieren. De avond start met een walking dinner en wordt gevolgd door een wervelende awardshow, gepresenteerd door Jamie Trenité. Na de uitreiking is er een afterparty met DJ – hét moment om gezamenlijk te proosten op de winnaars en de kracht van goede samenwerking.
De SponsorRingen bekronen elk jaar de beste sponsorcases in tien categorieën, waaronder Sport, Cultuur, Maatschappij, Events en Data & Creativiteit. De jury’s – samengesteld uit experts uit het bedrijfsleven, media, bureaus en onderzoekswereld – beoordelen de inzendingen op impact, effectiviteit, originaliteit en relevantie. De prijzen gelden als dé erkenning voor onderscheidende prestaties binnen het sponsorvak.
De SponsorRingen zijn de officiële vakprijzen voor sponsoring in Nederland. Ze brengen de top van het vakgebied bijeen en zetten jaarlijks de toon voor innovatie, effectiviteit en creativiteit in sponsorpartnerships. Ga voor een overzicht van alle categorieën, vakjury’s, eerdere winnaars en betrokken partners – waaronder de Gouden en Zilveren Vrienden naar www.sponsorringen.nl.