Sport & Strategie



 
In september verscheen Sport & Strategie 4. In het nieuwe nummer staan interviews, analyses en achtergrondverhalen op het gebied van marketing, sponsoring, beleid, management, wetenschap, onderzoek, business en ondernemerschap.   

De onderwerpen in de nieuwste Sport & Strategie - september 2017 (Editie 4):

COVER
  • Nederland kiest (2): Sportstad  Rotterdam, interview met sportwethouder Adriaan Visser,  over  de sport in zijn stad, een nationaal plan van aanpak sport en bewegen en Feyenoord City

ACTUEEL
  • Welles/nietes
  • Hollands Kwartiertje 

BELEID & MANAGEMENT
  • Column: Wel/niet discrimineren naar nationaliteit 
  • AZ-directeur Robert Eenhoorn: "Niemand behartigt het  algemeen belang van de Eredivisie”

MARKETING  & MEDIA
  • Waar blijft de Nederlandse Sport Relief? 

WETENSCHAP & ONDERZOEK
  • Sport & Society: sporten op een  AZC? 
  • Basisscholen in de ban van The Daily Mile
  • Tijd voor een impuls aan de sport
  • Column: De perfecte gymleraar 

SPECIAL SPORT & CULTUUR
  • Johan Wakkie:  "Gemeenten moeten integraal gaan  denken"  
  • Sport en cultuur in beleid en praktijk:  casus Rotterdam 
  • Grondlegger Henk Oosterling over  Rotterdam Vakmanstad: "Er zijn andere skills nodig" 
  • Het succes van lokale  pilots:  Schiedam, Nederweert, Leiden, Lelystad 

EN…
  • The American Way – Pieter Verhoogt
  • Sportgeschiedenis 
  • De column van Bert Wagendorp 
  • De sport volgens TRIK 


Sport & Strategie

Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport.

Lange tijd bleef de sport qua professionalisering achter bij andere sectoren. Dat is veranderd. Na het betaald voetbal zijn vele andere sporten in een professionele stroomversnelling terechtgekomen. Ook de geldstromen zijn sterk toegenomen. Een omvangrijke sporteconomie is ontstaan.

De ambitieuze doelstellingen van NOC*NSF (Nederland permanent bij de beste tien olympische landen) en de KNVB (bij voortduring kandidaat voor de organisatie van internationale titeltoernooien), de aanzienlijke sponsorbudgetten en de niet aflatende honger van media naar sportcontent zullen die professionalisering en vercommercialisering de komende jaren een nieuwe injectie geven. En ook de politiek onderstreept het belang van breedte- én topsport. De overheid stelt aanzienlijke sommen geld beschikbaar, en bemoeit zich ook beleidsmatig steeds intensiever met de sport. Sport wordt gezien als de oplossing voor veel maatschappelijke problemen.

Prikkelend vakblad

Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein.

Arko Sports Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.

Doelgroep

Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.

Hoofdredactie:
Eindredactie:
ISSN:
Verschijning:
Prijs abonnement:
Frans Oosterwijk
Janeke de Zeeuw
1875-2357
6 edities per jaar
€ 238,50 incl. btw / € 225,- excl. btw

Laatste nieuws

12 oktober 2017
De internationale sportweek van S&S: 'Beyond Live' is de toekomst van sportbeelden
Pijl
De interesse in sportbeelden groeide vorig jaar met 13 procent, terwijl televisiekijken af...
12 oktober 2017 // Buitenland
10 oktober 2017
De voetbalweek van S&S: Club accepteert sponsor onder protest
Pijl
Non-league football in Engeland lijkt op ons amateurvoetbal, maar de piramide bestaat daar...
10 oktober 2017 // Voetbal
8 oktober 2017
Nieuwe vacatures in de sport bij: KNVB, NHV en Krajicek Foundation
Pijl
Wie op zoek is naar een (nieuwe) baan in de sport of een openstaande vacature heeft, kan t...
8 oktober 2017 // Bonden


Partnernieuws

Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) Marketingplan New Heroes Basketball van winnaar SPECO-Award
Werkenindesport.nl Nieuwe vacatures in de sport bij: KNVB, NHV en Krajicek Foundation
Arko Sports Media SPORTNEXT Training The Next Level of Storytelling: Het verhaal maakt je mer...
Neptunus Etagehal bouwen op een berghelling: de uitdaging van tijdelijke accommodati...
ATPI Sports Events Van vliegtuigstoel tot gouden plak
Sportgeneeskunde Nederland Anne Benjaminse en Nick van der Horst winnen TulipMed Prijs 2016
NOC*NSF Ferrero en NOC*NSF lanceren actieplan om sportplezier bij kinderen te vergr...
Sport & Zaken European Company Games komen naar #Arnhem2021!
Jongeren Op Gezond Gewicht Winning Serve met Team:Fit bij het Ricoh Open
TDE Triple Double en E-sites bundelen krachten in nieuw digitaal bureau TDE
Hogeschool Rotterdam Opleiding SportMarketing & Management tekent samenwerkingsovereenkomst met ...