Sport & Strategie



 

Sport & Strategie

Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport.

Lange tijd bleef de sport qua professionalisering achter bij andere sectoren. Dat is veranderd. Na het betaald voetbal zijn vele andere sporten in een professionele stroomversnelling terechtgekomen. Ook de geldstromen zijn sterk toegenomen. Een omvangrijke sporteconomie is ontstaan.

De ambitieuze doelstellingen van NOC*NSF (Nederland permanent bij de beste tien olympische landen) en de KNVB (bij voortduring kandidaat voor de organisatie van internationale titeltoernooien), de aanzienlijke sponsorbudgetten en de niet aflatende honger van media naar sportcontent zullen die professionalisering en vercommercialisering de komende jaren een nieuwe injectie geven. En ook de politiek onderstreept het belang van breedte- én topsport. De overheid stelt aanzienlijke sommen geld beschikbaar, en bemoeit zich ook beleidsmatig steeds intensiever met de sport. Sport wordt gezien als de oplossing voor veel maatschappelijke problemen.

Prikkelend vakblad

Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein.

Arko Sports Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.

Doelgroep

Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse topsport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.

Hoofdredactie:
Eindredactie:
ISSN:
Verschijning:
Prijs abonnement:
Frans Oosterwijk
Janeke de Zeeuw
1875-2357
6 edities per jaar
€ 246,45 incl. btw


Laatste nieuws

23 juni 2018
Nieuwe vacatures in de sport bij Nevobo, Atletiekunie en Badminton Nederland
Pijl
Wie op zoek is naar een (nieuwe) baan in de sport of een openstaande vacature heeft, kan t...
23 juni 2018 // Bonden
22 juni 2018
Nieuwe EU-werkgroep voor duurzaamheid in de sport
Pijl
Nadat de EU eerder een deskundigenwerkgroep instelde voor de aanpak van matchfixing in voe...
22 juni 2018 // Buitenland
20 juni 2018
Vacature: Uitvoerder Cultuurtechniek-Sport bij Agterberg B.V.
Pijl
Agterberg BV heeft een vacature als Uitvoerder Cultuurtechniek-Sport. Lees hieronder meer ...
20 juni 2018 // Ondernemerschap


Partnernieuws

Agterberg Vacature: Uitvoerder Cultuurtechniek-Sport bij Agterberg B.V.
Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) Arko Sports Media en Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) verlenge...
Neptunus Etagehal bouwen op een berghelling: de uitdaging van tijdelijke accommodati...
Werkenindesport.nl Nieuwe vacatures in de sport bij Nevobo, Atletiekunie en Badminton Nederlan...
ATPI Sports Events Van vliegtuigstoel tot gouden plak
Sportgeneeskunde Nederland Anne Benjaminse en Nick van der Horst winnen TulipMed Prijs 2016
NOC*NSF Ferrero en NOC*NSF lanceren actieplan om sportplezier bij kinderen te vergr...
Jongeren Op Gezond Gewicht Winning Serve met Team:Fit bij het Ricoh Open
TDE Triple Double en E-sites bundelen krachten in nieuw digitaal bureau TDE
Improve Your Business English Zo overtuig je bij het onderhandelen in het Engels