Vakblad

Zes keer per jaar bericht het journalistieke vakblad Sport & Strategie over trends en ontwikkelingen in de (inter)nationale sport. Met bijdragen van gerenommeerde sportjournalisten richt Sport & Strategie zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse (top)sport.

Nu in het vakblad

In het nieuwste nummer van Sport & Strategie (editie 1-2024) staan de volgende onderwerpen:

  • Interview met Toon Gerbrands over de adviezen van de NLsportraad: "Het is allemaal niet dwingend genoeg"
  • De Winterspelen zijn honderd jaar oud. Sneller, gevaarlijker, kleiner, corrupter, uitdagender
  • Erik Lenselink (Beweegalliantie): “Bewegen is vooruitgaan”
  • Rapport: Gaat vrouwensport de mannensport overvleugelen?
  • De rol van de MVO-manager in het betaaldvoetbal
  • Orange Sports Forum maakt zich sterk voor BVNederland
  • Steden zonder Spelen: Lausanne – Zes keer kandidaat, nooit gekregen
  • KU Leuven: Urban sportsin de lift. Een verkenning van trends en uitdagingen
  • Wetenschap & Onderzoek:
  • Columns van: Ineke Donkervoort, Wim Lagae, Chris Dalhuisen en Bert Wagendorp

Sport & Corona special 2020

In mei 2020, vlak na het uitbreken van de coronacrisis, verscheen een special van Sport & Strategie rond de gevolgen van corona voor de sport. Dit dubbeldikke vakblad verscheen uiteraard op papier maar werd daarnaast voor de hele sportsector eenmalig als gratis e-zine verspreid.

Over het vakblad

Hoe groter en meer geprofessionaliseerd een bedrijfstak is, hoe sterker de behoefte aan informatie. Dat geldt ook voor de sport. De bestuurder, manager, beleidsbepaler die optimaal het belang wil dienen van zijn organisatie, zal kennis moeten nemen van alle relevante nationale en internationale ontwikkelingen op zijn, maar ook andermans terrein.
Arko Sports Media biedt de (toekomstige) sportmanager de helpende hand met het journalistieke vakblad Sport & Strategie. Zes keer per jaar biedt Sport & Strategie een podium aan gevestigde en nieuwe namen uit de Nederlandse en internationale sportwereld. Het bericht over trends en ontwikkelingen in de sport en biedt Nederland Sportland verdieping met prikkelende achtergrondverhalen.

Doelgroep

Sport & Strategie richt zich op beleidsbepalers, bestuurders en managers in de Nederlandse (top)sport. De primaire doelgroep bestaat uit: beleidsmakers, bestuurders, managers en andere professionals bij NOC*NSF, sportbonden en grote clubs; politici en ambtenaren op Europees, landelijk, provinciaal en gemeentelijk niveau met sport in hun portefeuille; zaakwaarnemers en vertegenwoordigers van topsporters; hoogleraren en docenten sporteconomie, sportbestuur en -management en sportjournalistiek; evenementenorganisaties, stadion- en accommodatiemanagement, sportmarketingbureaus, mediabedrijven die sport programmeren of produceren; sportjournalisten; sportmedische zorg; sponsors van koepels, bonden, clubs, verenigingen en sporters en diverse toeleveranciers.

Hoofdredactie:
Eindredactie:
ISSN:
Verschijning:
Prijs abonnement:
Frans Oosterwijk
Janeke de Zeeuw
1875-2357
6 edities per jaar
€ 279,95 incl. btw