Nieuws van Arko Sports Media

SportsCloud tekent unieke overeenkomst met Victoria University

4 november 2016 // Media // Ondernemerschap // Door: Redactie
SportsCloud tekent unieke overeenkomst met Victoria University
De overeenkomst werd getekend in het bijzijn van Minister Henk Kamp van Economische Zaken
SportsCloud heeft afgelopen vrijdag tijdens de handelsmissie in Australië een samenwerkingsovereenkomst getekend met de Victoria University (VU). In het bijzijn van minister van Economische Zaken Henk Kamp tekende Michel van Troost namens SportsCloud een memorandum of understanding. SportsCloud en Victoria University zullen op sportdata- en educatiegebied kennis uitwisselen, kennis overdragen en samen programma’s gaan ontwikkelen.   

Victoria University is een toonaangevende universiteit in Australië en de rest van de wereld. De sportfaculteit onder leiding van Hans Westerbeek (ISEAL; Institute of Sport, Exercise and Active Living) staat hoog aangeschreven. De universiteit wil zijn programma’s uitbreiden naar Europa en tegelijk nauwer samenwerken met SportsCloud, dat gespecialiseerd is in voortgaande digitalisering binnen de sportindustrie.  

SportsCloud is dé expert op het gebied van fanbase ontwikkeling en data driven marketing. De afgelopen jaren heeft de digitalisering het marketingvak sterk veranderd en dat biedt nieuwe kansen voor sportorganisaties hun business model en inkomsten te ontwikkelen. SportsCloud werkt nauw samen met merken, federaties en individuele atleten. SportsCloud werd twee jaar geleden opgericht door Triple Double (sportmarketing specialist), Arko Sports Media (print en online publisher) en Techonomy (marketing data specialist).   

Michel van Troost is namens SportsCloud momenteel in Australië als onderdeel van een grotere economische delegatie in verband met het bezoek van Koning Willem Alexander en Koningin Máxima. De ondertekening vond plaats in aanwezigheid van Minister Kamp, Minister van Economische Zaken. 

SportsCloud en de Victoria University gaan in Nederland en Europa samen optrekken. De Victoria University kan hun kennis op het gebied van sportmanagement overdragen en opleidingsprogramma’s voor de Europese markt ontwikkelen. SportsCloud kan de specifieke kennis over data driven marketing in de opleidingsprogramma’s van de Institute of Sport, Exercise and Active Living integreren. Daarnaast zal actief worden samengewerkt richting Europese klanten.   

'Geweldige kansen'

"Binnen de sportfaculteit ziet Victoria University data driven marketing als een kans. Wij hebben de expertise de afgelopen vijf jaar ontwikkeld die zij zeer interessant vinden", zegt Peter Sprenger van SportsCloud over de samenwerking. "Het is belangrijk dat we de handen ineenslaan om gezamenlijk de partijen in de sportmarkt te versterken. Sport staat aan de vooravond van geweldige kansen nu communities en content zo een belangrijke rol zijn gaan spelen in het leven van sportfans. Deze samenwerking is een prachtig moment voor ons beide. Het betekent dat Victoria University zich met het ISEAL instituut nog beter kan profileren in de Nederlandse en Europese markt. Wij kunnen onze kennis nu beter wereldwijd verspreiden binnen hun opleidingen." 

Hans Westerbeek, directeur van het ISEAL instituut, is eveneens erg blij met de samenwerking. "Kennis in de wereld van sport is nu bijna volledig afhankelijk van digitaal en database analytics. Daarom partneren wij met SportsCloud - onze sport science experts combineren we met hun digital intelligence." 

Peter Sprenger ziet de samenwerking tussen SportsCloud en de Victoria University ook als een mooie kans voor Nederland. "Dit is belangrijk voor Nederland als kennisland en voor de export. Het is fantastisch dat dit soort allianties ontstaan. Dat minister Kamp erbij is, geeft het gewicht en belang van de samenwerking aan. Victoria University kan nu haar toonaangevende kennis over sport naar Europa brengen, aangevuld met onze specialistische marketing en data kennis."

Powered by

Arko Sports Media
  • Specialist in communitymanagement van diverse platforms, zoals SportNEXT, Sport&Strategie, Sponsorreport en SportExpert. 

  • Als uitgever van vakinformatie in de sport wil Arko Sports Media het kennisniveau in de sport verhogen en de kennisoverdracht bevorderen. 

  • Arko Sports Media beschikt over een divers portfolio, bestaande uit vakbladen, studieboeken, websites, e-zines, multimediale platforms, studiereizen, congressen, Live Sessies en daarnaast educatieve activiteiten op het gebied van gezonde leefstijl. 

Meer nieuws van Arko Sports Media

3 augustus 2017
Arko Sports Media zoekt Junior Event Professional
Pijl
Arko Sports Media is op zoek naar een Junior Event Professional (fulltime). In deze functi...
3 augustus 2017 // Media
7 juni 2017
SPORTNEXT Training The Next Level of Storytelling: Het verhaal maakt je merk!
Pijl
Laatste kans: unieke training met bezoek aan hét paardensportevenement van Rotterda...
7 juni 2017 // Media
11 april 2017
Vol energie de dag door!
Pijl
Het was vroeg opstaan deze morgen voor de gasten van de Sport&Business Roadtrip. Na h...
11 april 2017 // Evenementen