Nieuws van Hogeschool Rotterdam

Arko Sports Media mediapartner van Hogeschool Rotterdam

13 april 2015 // Media // Door: Redactie
Arko Sports Media mediapartner van Hogeschool Rotterdam
Marietta Koopmans-Broersma (Hogeschool Rotterdam) en Michel van Troost (Arko Sports Media)
Voorafgaand aan de SPORTNEXT Live Sessie bij het Sportfilmfestival Rotterdam hebben Arko Sports Media (ASM) en Hogeschool Rotterdam een contract ondertekend voor een brede samenwerking. Hogeschool Rotterdam was met de opleiding CE SportMarketing & Management al sinds begin 2014 als partner aan SPORTNEXT verbonden. Dit partnership wordt vanaf heden uitgebreid met de titels Sport & Strategie en Sponsorreport.

Michel van Troost, directeur Arko Sports Media, is verheugd met de vernieuwde samenwerking: "Het partnership biedt ons de mogelijkheid om samen met de Hogeschool Rotterdam te werken aan de verdere professionalisering van ons toekomstige vakgenoten.

ASM beschikt met SPORTNEXT, Sport & Strategie en Sponsorreport over drie multimediale kennisplatforms, die een grote groep sportprofessionals in de Nederlandse markt bedienen. Online door dagelijks te berichten over de laatste ontwikkelingen in de sportmarkt, maar ook offline met de uitgave van magazines, vakbladen, jaarboeken, reports en het organiseren van events. Daarnaast worden er gedurende het jaar verschillende evenementen georganiseerd waar professionals elkaar kunnen ontmoeten en nieuwe kennis wordt vergaard. Hogeschool Rotterdam leidt met de opleiding CE SportMarketing & Management jaarlijks honderden studenten op tot sportmarketeer en werkt daarnaast al tien jaar intensief samen met Rotterdamse en nationale (sport)organisaties om de sportbranche vooruit te helpen.

Met de nieuwe samenwerking verzekert Hogeschool Rotterdam zich de komende jaren van alle kennis en informatie over de zakelijke sportmarkt. Niet alleen op het gebied van sportmarketing (hetgeen op dit moment al gebeurde), maar ook in de vakgebieden sportbeleid, sporteconomie en sponsoring. Daarnaast gaan docenten en leerlingen van de hogeschool periodieke bijdrages leveren aan de eerder genoemde platforms.

Het partnership biedt ons de mogelijkheid om samen met de Hogeschool Rotterdam te werken aan de verdere professionalisering van ons toekomstige vakgenoten - Michel van Troost, Arko Sports Media



Over Hogeschool Rotterdam en haar specialisatieprogramma CE: SportMarketing & Management 

Hogeschool Rotterdam wil waardevolle hbo’ers opleiden die de Rotterdamse regio helpen groeien en meedenken over concrete uitdagingen. Met het specialisatieprogramma SportMarketing & Management van de opleiding Commerciële economie, leidt Hogeschool Rotterdam jaarlijks honderden studenten op tot sportmarketeer. Daarnaast werkt HR al ruim 10 jaar intensief samen met Rotterdamse en nationale organisaties om de sportbranche vooruit te helpen.


Over Arko Sports Media

Arko Sports Media B.V. is een zelfstandige kwaliteitsuitgeverij van vakinformatie op het gebied van sport. ASM profileert zich op de markten Bestuur & Management, Accommodatie & Beheer, Gezondheid & Beweging, Coaching & Officials, Topsport & Talentontwikkeling, Recreatie & Vrije tijd en Biografieën & Human interest.

Arko Sports Media stelt zich sinds 2001 ten doel het kennisniveau in de sport te verhogen en de kennisoverdracht te bevorderen. De uitgeverij beschikt over een indrukwekkend portfolio, bestaande uit diverse vakbladen en studieboeken, websites, e-zines, multimediale platforms (zoals SPORTNEXT.nl, SportenStrategie.nl en Sponsorreport.nl), studiereizen, congressen, Live Sessies en educatieve activiteiten op het gebied van gezonde leefstijl (zoals het project Lekker Fit! voor basisscholen en DOiT voor vmbo-scholen in Nederland). Op deze website vindt u alle informatie over de producten en diensten uit ons veelzijdige assortiment.

Arko Sports Media is marktleider waar het gaat om het uitgeven van vakinformatie in de sport en heeft een groot aantal opdrachtgevers en partners, zoals landelijke sportorganisaties, lokale, regionale en landelijke overheden, hogescholen, universiteiten, wetenschappelijke instellingen en andere kennisinstituten.

Powered by

Hogeschool Rotterdam
  • SportMarketing & Management is de opleiding van de Hogeschool Rotterdam, gespecialiseerd in marktgerichte vraagstukken voor de totale sportbranche.

  • We hebben ruime ervaring met en expertise in sponsoractivatie, sponsorfinding en innovatieve oplossingen voor sportparticipatie.

  • Al ruim 10 jaar werken we intensief samen met Rotterdamse en nationale organisaties om de sportbranche vooruit te helpen.

  • Onze studenten kunnen ingezet worden voor praktisch onderzoek en uitvoering van operationele activiteiten.

  • Website Hogeschool Rotterdam

Meer nieuws van Hogeschool Rotterdam

23 juni 2015
Opleiding SportMarketing & Management tekent samenwerkingsovereenkomst met Rotterdam Topsport
Pijl
De opleiding SportMarketing & Management van Hogeschool Rotterdam heeft tijden...
23 juni 2015 //
16 april 2015
Managementvaardigheden in de praktijk
Pijl
De opleiding SportMarketing & Management van de Hogeschool Rotterdam werkt al sinds ja...
16 april 2015 // Overheid
9 april 2015
IEG Conference: Sponsorship Makers 'Unleash the power of Invention' - in onderwijsland
Pijl
Langzaam maar zeker is ook het onderwijs begonnen met noodzakelijke veranderingen. "I...
9 april 2015 // Overheid