Nieuws van Hogeschool Rotterdam

IEG Conference: Sponsorship Makers 'Unleash the power of Invention' - in onderwijsland

9 april 2015 // Overheid // Door: Coen Duiverman
IEG Conference: Sponsorship Makers 'Unleash the power of Invention' - in onderwijsland
Langzaam maar zeker is ook het onderwijs begonnen met noodzakelijke veranderingen. "Internationalisering” is één van de speerpunten die al een aantal jaar onderdeel uitmaakt van een nieuw top-down beleid. Een mooie ambitie (en bijbehorend budget) om in tijden van globalisering onze student voor te bereiden op een internationale leef- en werkwereld. Maar wat betekent dat nu concreet voor een opleidingsprogramma in het hoger beroepsonderwijs?

Wij, van de opleiding Sportmarketing & Management (SMM), vinden dat we onze studenten moeten inspireren door de internationale ontwikkelingen in ons vakgebied te blijven doorvoeren in het onderwijsprogramma. Daarnaast is het geven van het goede voorbeeld essentieel in het onderwijzen van jonge mensen, zo is onze mening. En last but not least is het voor ons docenten ontzettend gaaf om naar congressen te kunnen als het IEG Sponsorship Conference 2015 in Chicago, lang leve het onderwijs!

Over de inhoud van de conferentie over sponsoring is al veel naar buiten gekomen. De boodschap: "marketing is maken. Dit geldt voor beide kanten van het sponsorschap. Rechtenhouders moeten een onderscheidend verhaal gaan produceren en communiceren om aantrekkelijk te blijven. Bedrijven aan de andere kant gaan meer en meer content creëren met, maar zeker ook zonder, sponsorobject. Maar wat betekent dit nu concreet voor wat we gaan doen bij de opleiding SMM?

Rechtenhouders moeten een onderscheidend verhaal gaan produceren en communiceren om aantrekkelijk te blijven. Bedrijven aan de andere kant gaan meer en meer content creëren met, maar zeker ook zonder, sponsorobject.

In ieder geval dat we niet wachten op beleidskeuzes van bovenaf. De (marketing)wereld verandert te snel en te fundamenteel om dit soort processen te volgen. Wij, de docenten zijn de professionals die moeten signaleren en veranderen. De kracht komt van onderaf en de Hogeschool Rotterdam faciliteert ons hierin wat vruchtbare grond voor nieuw onderwijs oplevert. 

Nieuw onderwijs betekent ook écht nieuw onderwijs. Geen roosters, geen vakken, geen lange hoorcolleges meer, maar met elkaar werken aan gesimuleerde en later echte vraagstukken uit het beroepenveld, die we proberen op te lossen door te doen, door te maken. Vanaf het studiejaar 2015-2016 starten we vanuit dit gedachtegoed, we kijken er ontzettend naar uit. En juist daarin heeft de trip naar Chicago ons enorm gesterkt. Onze studenten maar zeker ook onze docenten veranderen in makers!


Foto: Twitter @IEG

  • Coen
    Door: Coen Duiverman
    Docent sportmarketing aan de Hogeschool Rotterdam, opleiding Sportmarketing & Management 


    Pijl

Powered by

Hogeschool Rotterdam
  • SportMarketing & Management is de opleiding van de Hogeschool Rotterdam, gespecialiseerd in marktgerichte vraagstukken voor de totale sportbranche.

  • We hebben ruime ervaring met en expertise in sponsoractivatie, sponsorfinding en innovatieve oplossingen voor sportparticipatie.

  • Al ruim 10 jaar werken we intensief samen met Rotterdamse en nationale organisaties om de sportbranche vooruit te helpen.

  • Onze studenten kunnen ingezet worden voor praktisch onderzoek en uitvoering van operationele activiteiten.

  • Website Hogeschool Rotterdam

Meer nieuws van Hogeschool Rotterdam

23 juni 2015
Opleiding SportMarketing & Management tekent samenwerkingsovereenkomst met Rotterdam Topsport
Pijl
De opleiding SportMarketing & Management van Hogeschool Rotterdam heeft tijden...
23 juni 2015 //
16 april 2015
Managementvaardigheden in de praktijk
Pijl
De opleiding SportMarketing & Management van de Hogeschool Rotterdam werkt al sinds ja...
16 april 2015 // Overheid
13 april 2015
Arko Sports Media mediapartner van Hogeschool Rotterdam
Pijl
Voorafgaand aan de SPORTNEXT Live Sessie bij het Sportfilmfestival Rotterdam hebben Arko ...
13 april 2015 // Media