Digital Sports Day 2017 omvat alle digitale kansen in de sport

19 september 2017 // Evenementen
Digital Sports Day 2017 omvat alle digitale kansen in de sport
Op 31 oktober wordt voor het derde jaar Digital Sports Day georganiseerd. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot een netwerkevenement waar 500 sportprofessionals unieke kennis van 25 digitale experts en docenten ophalen. Het evenement vindt dit jaar plaats in Supernova, de hightech zaal van de Jaarbeurs Utrecht.

Sport en digitale ontwikkelingen raken steeds meer met elkaar verbonden. Dat is met name terug te zien in hoe sportfans media consumeren en de nieuwe mogelijkheden om fans en actieve sporters via digitale platforms te verbinden. De markt biedt steeds slimmere softwaretools om op creatieve manieren fans en sporters te betrekken bij een topsporter, een team, een club of een evenement. Ook wordt de beleving bij live-evenementen in stadions en op andere locaties steeds vaker ondersteund door nieuwe technologieën. Dit geeft mogelijkheden nieuwe services aan te bieden en de beleving van bezoekers te vergroten. De recreatieve sporter ontwikkelt zich eveneens snel op digitaal terrein. Hij of zij beschikt over een reeks aan innovatieve apps die het sporten leuker en socialer maken.

Al deze ontwikkelingen geven een enorme impuls aan de vernieuwing van business modellen in de sport. Ieder jaar worden de mogelijkheden groter en veelomvattender. Zo zijn er afgelopen jaren grote stappen gezet in het ontwikkelen van nieuwe marketingdata rond fans. Als gevolg daarvan worden in de moderne sportmarketing concepten als fan first en personalisatie steeds meer toegepast. Ook de snel ontwikkelende mogelijkheden voor live streaming scheppen een hele nieuwe omgeving.

eSports en gaming ontwikkelen zich inmiddels als een nieuwe categorie in de sportindustrie. Het is niet verbazend dat sponsors open staan voor al deze innovaties. Zij investeren steeds meer in 'digitale activatie' om hun sponsorships meer waarde te geven.

Op Digital Sports Day 2017 wordt deze unieke samenhang tussen content, media, rechten, sponsoring en digitale marketing uitgebreid behandeld. Doel van Digital Sports Day is deze kennis te delen en de deelnemers praktische toepassingen en kansen aan te reiken. Om dit nog scherper toe te spitsen op de individuele behoeften kunnen deelnemers een maatwerkprogramma samenstellen uit de expertsessies.

Beleveniseconomie

Het strategische belang van digitale ontwikkelingen is voor de sportsector – net als voor andere sectoren binnen onze samenleving – enorm groot. De consument anno 2017 is onderdeel van een beleveniseconomie en er is concurrentie om aandacht op tal van terreinen. De toepassing van digitale kennis binnen de sport geeft mogelijkheden producten en diensten succesvoller te maken en sporters en sportfans nog intenser met hun sportvoorkeuren te verbinden. Iedere sportorganisatie en sportprofessional heeft kansen om meerwaarde uit deze digitale ontwikkelingen te halen.

Op Digital Sports Day wordt ook aandacht besteed aan de meer fundamentele technologische ontwikkelingen die de komende drie tot vijf jaar markten gaan veranderen. Een actueel voorbeeld hiervan is de snelle opkomst van chatbots als vervanger van de apps op onze smartphones. Ook artificial intelligence gaat een grote invloed krijgen binnen de sport.

Digital Sports Day is bedoeld voor iedere professional die met sport in aanraking komt en die de waarde van sport wil uitbouwen met behulp van nieuwe digitale inzichten. Vorig jaar was het evenement met 350 deelnemers uitverkocht. Dit jaar is er ruimte voor 500 personen. Inmiddels hebben 300 personen zich al ingeschreven voor het evenement. Wie erbij wil zijn moet dus niet te lang wachten. De dag is geschikt voor zowel kleinere als grote organisaties in de sport. Ook personen uit de gezondheids- en welzijnssector kunnen veel uit de dag halen.

Korting

Inschrijven voor Digital Sports Day 2017 kan via www.digitalsportsday.nl. Lezers van Sport&Strategie ontvangen 50 euro korting op de inschrijving bij gebruik van de kortingscode sportnext bij de aanmelding. Wie nog meer wil weten over de thema’s tijdens Digital Sports Day, kan onderstaand de video bekijken, waarin Peter Sprenger het programma toelicht.


Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Gerelateerde berichten

  • Geen gerelateerde berichten.
  • Laatste nieuws

    16 juli 2018
    Buitengame Moon Trees laat gamers in een bos rennen en klimmen
    Pijl
    Pokémon Go bracht een nieuwe doelgroep aan het be...
    16 juli 2018 // Ondernemerschap
    12 juli 2018
    Johan Cruijff ArenA is met megabatterij nu ook stroomleverancier
    Pijl
    Eind vorige maand kreeg de Johan Cruijff ArenA de beschikking over het grootste opslagsyst...
    12 juli 2018 // Ondernemerschap
    7 juli 2018
    Nieuwe vacatures in de sport bij: KNLTB, Jeugdfonds Sport en KNHS
    Pijl
    Wie op zoek is naar een (nieuwe) baan in de sport of een openstaande vacature heeft, kan t...
    7 juli 2018 // Bonden

    Partnernieuws

    Agterberg Vacature: Uitvoerder Cultuurtechniek-Sport bij Agterberg B.V.
    Veiligesportvloer.nl De sportieve robot van Ace: een ‘schone’ investering in dubbel opzicht
    Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) Arko Sports Media en Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) verlenge...
    Neptunus Etagehal bouwen op een berghelling: de uitdaging van tijdelijke accommodati...
    Werkenindesport.nl Nieuwe vacatures in de sport bij: KNLTB, Jeugdfonds Sport en KNHS
    ATPI Sports Events Van vliegtuigstoel tot gouden plak
    Sportgeneeskunde Nederland Anne Benjaminse en Nick van der Horst winnen TulipMed Prijs 2016
    NOC*NSF Ferrero en NOC*NSF lanceren actieplan om sportplezier bij kinderen te vergr...
    Jongeren Op Gezond Gewicht Winning Serve met Team:Fit bij het Ricoh Open
    TDE Triple Double en E-sites bundelen krachten in nieuw digitaal bureau TDE
    Improve Your Business English Zo overtuig je bij het onderhandelen in het Engels