Executive opleidingsprogramma voor managers in de sport

Digitale marketingstrategieŽn voor sportorganisaties

Data: 9-11 november en 1-2 december 2016
Prijs: €2.950,- (ex. btw)
Locatie: Slot Zeist
Meer informatie: www.businessofsports.nl

Vijfdaagse opleiding voor managers in de sport

Digitale ontwikkelingen wisselen elkaar in hoog tempo af. Uw organisatie stelt zich ongetwijfeld ook de vraag hoe om te gaan met de veranderende digitale omgeving en hoe dit te vertalen naar de strategie en dagelijks beleid. Want sportorganisaties zijn tegenwoordig zowel ledenorganisatie, content eigenaar, marketingorganisatie, serviceleverancier als fanorganisatie. Het antwoord op deze vraag krijgt u tijdens het vijfdaagse executive opleidingsprogramma 'Digitale marketingstrategieŽn voor sportorganisaties'.

Deskundige kerndocenten

Veel sportorganisaties hebben de behoefte om de snelle digitale ontwikkelingen beter te begrijpen. Het is een logisch gevolg van de snelle veranderingen in onze samenleving de afgelopen jaren. De consument verandert, de technologie verandert en daarmee verandert ook de marketingstrategie van moderne organisaties. Sportorganisaties zitten middenin deze transitie. Ze hebben niet alleen leden, maar ook fans, volgers, kopers, bezoekers, deelnemers, etc. Marketing is veranderd, en daarmee zijn ook de strategieŽn veranderd hoe je financiŽle waarde kunt creŽren voor je organisatie. Rond dit thema is een uniek vijfdaags opleidingsprogramma opgezet. 

In de Sport & Strategie-opleiding doceren de beste praktijkmensen uit de sport in Nederland in combinatie met bedrijfskundige docenten die verbonden zijn aan de top van Nederlandse business schools en universiteiten. Toon Gerbrands, Bob van Oosterhout, Bas van den Beld, Ger Hofstee en Peter Sprenger zijn allemaal topexperts op hun vakgebied en opinieleiders rond ontwikkelingen binnen hun vakgebied. De opleiding is gesplitst in een driedaags introductieprogramma en een programma van twee dagen waarin de opgedane kennis specifiek wordt toegespitst op de eigen organisatie van de deelnemer. Het programma dat ook intensieve persoonlijke begeleiding omvat, wordt voor een unieke prijs van € 2950,- (ex. btw) aangeboden. Om de persoonlijke begeleiding te garanderen is het maximaal aantal deelnemers 20.

De opleiding heeft een bedrijfskundig fundament. Dat wil zeggen dat alle aspecten van marketing, strategie, digitalisering en financiŽle waarde geÔntegreerd worden behandeld. De deelnemer krijgt daarmee toegang tot unieke bedrijfskundige- en sport gerelateerde kennis. De deelnemer leert welke strategische route voor de eigen organisatie gevolgd kan worden. Binnen het programma wordt ook de relatie tussen digitalisering, datamarketing en fanbase marketing behandeld. Het programma is opgebouwd uit theorie, interactieve discussies tussen de groep en docent, en de behandeling van businesscases uit de praktijk die snel het inzicht van de deelnemer vergroten.

De opleiding is geschikt voor directeuren en managers in en rond de sport. Bijvoorbeeld werkzaam bij sportbonden, betaald voetbal organisaties, overheden en sportevenementen. Ook is het programma zeer geschikt voor mensen die actief zijn binnen sport-maatschappelijke organisaties en voor sponsormanagers uit het bedrijfsleven die actief zijn met sponsoring. Organisaties die deelnemers afvaardigen maken in één keer een enorme stap in hun kennisniveau. Zij leren hoe ze met behulp van datamarketing nieuwe inkomstenstromen en verdienmodellen kunnen aanboren.

Deelnemers kunnen zich opgeven via het inschrijfformulier op www.businessofsports.nl. Het programma biedt de deelnemer een unieke kans om in een relatief korte periode actuele kennis op te doen en zijn of haar inzichten te delen én te toetsen met topprofessionals in de markt.




Laatste nieuws

19 april 2018
Ruhrgebied dingt naar OS 2032
Pijl
Afgelopen zomer klonken de eerste geluiden over de Duitse interesse in de organisatie van ...
19 april 2018 // Buitenland
19 april 2018
Fietsorganisaties slaan handen ineen
Pijl
ĎHet is druk en gevaarlijk op het fietspad, althans, dat is de publieke opinie. Jaarlijks ...
19 april 2018 // Bonden
18 april 2018
How to: je door een Engelse vergadering heen worstelen
Pijl
Je bent vast niet onbekend op het gebied van vergaderen. Maar kun jij ook zelfverzekerd ve...
18 april 2018 // Buitenland


Partnernieuws

Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) Arko Sports Media en Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) verlenge...
Werkenindesport.nl Nieuwe vacatures in de sport bij: KNLTB, Watersportverbond en KNVvL
Arko Sports Media Congres Optimaal Herstel: toegepast in sport, gezondheidszorg en bedrijfsle...
Neptunus Etagehal bouwen op een berghelling: de uitdaging van tijdelijke accommodati...
ATPI Sports Events Van vliegtuigstoel tot gouden plak
Sportgeneeskunde Nederland Anne Benjaminse en Nick van der Horst winnen TulipMed Prijs 2016
NOC*NSF Ferrero en NOC*NSF lanceren actieplan om sportplezier bij kinderen te vergr...
Sport & Zaken European Company Games komen naar #Arnhem2021!
Jongeren Op Gezond Gewicht Winning Serve met Team:Fit bij het Ricoh Open
TDE Triple Double en E-sites bundelen krachten in nieuw digitaal bureau TDE
Hogeschool Rotterdam Opleiding SportMarketing & Management tekent samenwerkingsovereenkomst met ...
Improve Your Business English How to: je door een Engelse vergadering heen worstelen