Nederlandse Loterij wordt derde hoofdsponsor TeamNL

13 maart 2017 // NOC*NSF // Door: Frans Oosterwijk
Nederlandse Loterij wordt derde hoofdsponsor TeamNL
Gerard Dielessen algemeen directeur NOC*NSF en Niels Onkenhout CEO Nederlandse Loterij.

Met de ondertekening van het contract op de eerste dag van de WK-shorttrack in Rotterdam, is de Nederlandse Loterij na Rabobank en Heineken de derde hoofdsponsor van TeamNL geworden. Samen met kledingpartner FILA en Toyota als global automotive sponsor van IOC (en dus ook van NOC*NSF), ondersteunen zij als hoofdsponsor van TeamNL niet alleen NOC*NSF maar ook de 26 sportbonden die zich tot dusver aan TeamNL hebben verbonden. 


De komende maanden verwacht NOC*NSF nog vijf andere hoofdsponsors te kunnen presenteren. Ook wordt verwacht dat nog vijf á tien andere sportbonden zich zullen scharen onder het banier van Team NL. Onder die noemer zullen de beste sporters en nationale teams van de aangesloten bonden voortaan uitkomen op EK’s, WK’s en Olympische en Paralympische Spelen. Juist dat sporttak-overstijgende aspect maakt het voor genoemde bedrijven zo interessant om zich als hoofdsponsor te verbinden aan TeamNL. Overal waar een Nederlandse topsporter of topsportteam in actie komt, zijn ze voortaan verzekerd van zichtbaarheid en publiciteit.

Gangmakers

De handtekeningen in Rotterdam werden gezet door Gerard Dielessen, algemeen directeur van NOC*NSF, en Niels Onkenhout, CEO van de Nederlandse Loterij. "Met aan de ene kant NOC*NSF en 26 sportbonden en aan de andere kant sterke partners van de Nederlandse sport, komt een ongekende samenwerking op gang waardoor TeamNL en de Nederlandse samenleving 365 dagen per jaar met elkaar verbonden zullen zijn", aldus Dielessen. Van die verbintenis is de Nederlandse Loterij graag een van de gangmakers, aldus Niels Onkenhout, CEO van het bedrijf. "De Nederlandse Loterij sluit graag aan bij de inspiratie, de trots en het nationale gevoel dat Team NL op belangrijke sportevenementen zoals de Olympische en Paralympische Spelen teweeg kan brengen. We zeggen niet voor niets: Waar heel Nederland wint!"

Marketingbudget

Voor een goed begrip: De Nederlandse Loterij is al de belangrijkste financier van de Nederlandse Sport. Met een jaarlijkse afdracht van plusminus 40 miljoen draagt zij voor 50 procent bij in het budget van NOC*NSF, dat deze gelden vervolgens verdeelt over de bonden en ten goede laat komen aan hun top- en breedtesportbehoeften. Daar komt nu dus het hoofdsponsorschap bovenop, dat geen onderdeel uitmaakt van de jaarlijkse (wettelijk verplichte) afdracht aan de sport, maar wordt betaald uit de het marketingbudget van de Nederlandse Loterij. Hoeveel de Nederlandse Loterij (en andere hoofdsponsors) voor hun sponsorschap betalen, werd niet bekend gemaakt. Eerder circuleerde een bedrag van 4 miljoen euro per jaar.

Overzicht van sportbonden die participeren in Team NL

  1. 1. Atletiekunie
  2. 2. Nederlandse Basketball Bond
  3. 3. Nederlandse Boks Bond
  4. 4. Nederlandse Bridge Bond
  5. 5. Koninklijke Nederlandse Dam Bond
  6. 6. Gehandicaptensport Nederland
  7. 7. Koninklijke Nederlandse Golf Federatie
  8. 8. Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie
  9. 9. Nederlands Handbal Verbond
  10. 10. Nederlandse Handboog Bond
  11. 11. Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie
  12. 12. Koninklijke Nederlandse Hockey Bond
  13. 13. Judo Bond Nederland
  14. 14. Koninklijk Nederlands Korfbal Verbond
  15. 15. Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond
  16. 16. Koninklijke Nederlandsche Roeibond
  17. 17. Nederlandse Rugby Bond
  18. 18. Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond
  19. 19. Koninklijke Nederlandse Algemene Schermbond
  20. 20. Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie
  21. 21. Nederlandse Ski Vereniging
  22. 22. Nederlandse Tafeltennisbond
  23. 23. Nederlandse Triathlon Bond
  24. 24. Nederlandse Volleybal Bond
  25. 25. Watersportverbond
  26. 26. Koninklijke Nederlandse Zwembond


Verplicht Verplicht
Verplicht


Verplicht

Reload Image
  • Nog geen reacties aanwezig.

Laatste nieuws

17 december 2017
Nieuwe vacatures in de sport bij: SportFriends, KNZB en Kenniscentrum Sport
Pijl
Wie op zoek is naar een (nieuwe) baan in de sport of een openstaande vacature heeft, kan t...
17 december 2017 // Bonden
14 december 2017
De internationale sportweek van S&S: Esports op de Spelen en ISU is schatrijk
Pijl
Om een jongere doelgroep aan te spreken zou het IOC maar wat graag esportsdisciplines aan ...
14 december 2017 // Buitenland
13 december 2017
7 tips om je Engelse uitspraak te verbeteren
Pijl
Een gewetensvraag: ‘Hoe klink jij eigenlijk als je Engels spreekt? Klink jij als een Louis...
13 december 2017 // Ondernemerschap

Partnernieuws

Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) Arko Sports Media en Fontys Economische Hogeschool Tilburg (SPECO) verlenge...
Werkenindesport.nl Nieuwe vacatures in de sport bij: SportFriends, KNZB en Kenniscentrum Sport...
Neptunus Etagehal bouwen op een berghelling: de uitdaging van tijdelijke accommodati...
ATPI Sports Events Van vliegtuigstoel tot gouden plak
Sportgeneeskunde Nederland Anne Benjaminse en Nick van der Horst winnen TulipMed Prijs 2016
NOC*NSF Ferrero en NOC*NSF lanceren actieplan om sportplezier bij kinderen te vergr...
Sport & Zaken European Company Games komen naar #Arnhem2021!
Jongeren Op Gezond Gewicht Winning Serve met Team:Fit bij het Ricoh Open
TDE Triple Double en E-sites bundelen krachten in nieuw digitaal bureau TDE
Hogeschool Rotterdam Opleiding SportMarketing & Management tekent samenwerkingsovereenkomst met ...
Improve Your Business English 7 tips om je Engelse uitspraak te verbeteren